Kollaborativ

Scrum på 5 minuter

Posted in Uncategorized by Thomas elton on januar 29, 2007

Scrum er en agile udviklingsmetode der bruges bla. til web2.0 projekter. Kender du ikke scrum kan du få en 5.min introduktions pdf.
Fordelen ved scrum er bla. at det foregår i små korte forløb (timebox), er god til at håndtere ændringer  – samtidigt med at give faste rammer og i det hele taget fokusere på det vigtigeste først. Hvor scrum sætter rammerne for hvordan et projektforløb skal køres, så er metoder som ekstrem-programming (XP) mere om hvordan man udvikler i disse forløb eks pair-programming osv. 
I min nye afdeling deltager jeg i øjeblikket på et projekt hvor vi forsøger os med scrum og lign. agile metoder. Vi arbejder pt. med product backlog, usecases og jeg håber at jeg her på bloggen kan dele nogle af mine erfaringer. 

 – Thomas elton

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buy Youtube Likes said, on maj 15, 2013 at 2:41 am

    Remarkable things here. I’m very glad to peer your article. Thanks so much and I am having a look ahead to touch you. Will you please drop me a mail?


Skriv et svar

