Kollaborativ

Forudsigelse: Mobile widgets til communities og tjenester bliver den næste store ting

Posted in Jens Poder by poder on august 23, 2006

EQO To Launch Mobile Message Boards for MySpace – Mashable!

Efter launchen af Widsets til mobil er jeg blevet ret fascineret af java-applets der henter informationer ned til min mobil.

Pete Cashmore fra Mashable har reviewet EQO, som er et mobilt messageboard til MySpace.

Denne type informationsdimser til mobilen, der giver dig direkte adgang til at interagere med dit community of choice kommer til at blive stort tror jeg.

Ignorerer webfolk der fortæller jer at den mobile fremtid går via semantisk strukturerede XHTML sites der blot kan CSS-styles om til visning på en lille skærm. Det er formodentlig de samme mennesker der i sin tid hævdede, at man ikke behøvede at lave websites, fordi man nu blot kunne lægge sine tryksager ud på nettet fordi vi havde fået PDF!

Mobile tjenester skal som de nye mobil-widgets være superfokuserede på at læse et specifikt personligt behov, og gøre det lynhurtigt. Glem alt om at få mig til at åbne Opera, og så gå på et eller andet Wap-site og klikke 4 sider ind før jeg finder det jeg har brug for. It aint gonna happen!

Men giv mig en java-baseret interaktionsdesign til mit favorit community, eller min bloglines profil eller noget i den stil. Så begynder det at ligne noget.

– Jens Poder

technorati tags:,

3 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Esben said, on august 23, 2006 at 11:56 am

    Har du prøvet Google Maps mobile widget (http://www.google.com/gmm/) eller ShoZu som giver dig mulighed for at uploade billeder fra din mobiltelefon til din Flickr eller videoer optaget med mobilen til YouTube (http://www.shozu.com/).

    Esben

  2. poder said, on august 23, 2006 at 1:21 pm

    Jeg kender godt Shozu, som en del af mine kolleger her i DR hygger sig med. Google Maps mobile widget har jeg ikke prøvet. ENDNU. Men da jeg for tiden er rigtig interesseret i map-services også er det klart et link der skal testes. Tak for det! – Jens Poder

  3. poder said, on august 23, 2006 at 1:31 pm

    Okay nu har jeg installeret og afprøvet Google for Mobile. Den er stadig ret meget beta synes jeg. For eksempel tog det mig 8-9 klik at få zoomet langsomt ind skridt for skridt til at se københavn i et brugbart zoom level.

    Men hvis jeg er totalt på skideren i et fremmed land, så har jeg nu redningen i min baglomme. Tak for tippet.


Skriv et svar

