Kollaborativ

Loc.alize.us = map+flickr

Posted in Uncategorized by Thomas elton on august 17, 2006

Der må findes mindst en håndfuld korttjenster der bygger på flickr, men jeg er faldet over loc.alize.us som går det på en god og enkel måde. (Indrømmet jeg har ikke foretaget den store flickr+map research så hvis nogen af jer har andre eller bedre tjenester så skriv en kommentar)

På et overlay til goglemap kan man se hvilke flickr fotos der er taget i området baseret på billedernes geo.tag. Eller man kan vælge et billed e via tags og få zoom-in på hvor det er taget.

På den måde har jeg brugt de sidste 10 min til at gå på byvandring i københavn, set fra allle mulige forskellige vinkler, tidspunkter  og personer.

Mit billige kamera kan ikke geo-info så jeg brugte følgende bookmarklet til at tagge mit flickr foto. Utrolig nemt og “embedded” ind i  flickr siden – smart😉 Flickr Map GeoCoding Bookmarklet

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. peter sorensen said, on august 20, 2006 at 9:21 pm

    Jeg har leget lidt med Mapsack – som også arbejder på en smart flickr/map. http://www.mapsack.com.

  2. peter sorensen said, on august 20, 2006 at 9:40 pm

    mere her fra google maps mania omkring flickr og maps
    http://googlemapsmania.blogspot.com/2006/08/flickr-google-maps-localizeus.html


Skriv et svar

