Kollaborativ

Less of More

Posted in Rasmus Lasthein by Rasmus Lasthein on august 8, 2006

“The Long Tail – Why the Future of Business Is Selling Less of More” skrevet af Wired’s chefredaktør Chris Anderson er netop landet i mit dueslag i DR. Jeg har glædet mig til at læse bogen siden jeg først hørte om den og efter at have læst den oprindelige artikel “The Long Tail” på Wired.

Det grundliggende vilkår at i en økonomi uden distributions-flaskehalse vil markedet for obskure, marginale produkter (og tjenester) kunne konkurrere på lige fod med eller enda overgå markedet for de heftigt markedsførte hits virker så umiddelbart befriende og tiltalende. Via collaborative filtering, brugeranmeldelser og andre metoder der faciliterer findability bliver det pludseligt muligt for det ukendte at blive kendt, at skabe sammenhæng og finde købere/brugere.

Jeg vil anmelde bogen så snart jeg er færdig med den. Indtil da kan jeg anbefale denne optagelse “Chris Anderson with Will Hearst” fra et seminar i The Long Now Foundation.

– Rasmus Lasthein

Skriv et svar

