Kollaborativ

Rupert Murdoch om brugernes stigende magt over indholdet

Posted in Uncategorized by poder on marts 16, 2006

Min kollega Nicolai sendte mig følgende historie.

I mandags holdt Rupert Murdoch (vel nok verden største mediemogul) en tale i London, som måske bliver én af de taler, der vil blive vendt tilbage til fremover. Det skyldes ikke mindst, at den er fremsagt af en mand, der om nogen har været repræsentant for de “gamle” medier – radio, tv og aviser.

Et lille citat:

“Power is moving away from the old elite in our industry – the editors, the chief executives and, let’s face it, the proprietors.

A new generation of media consumers has risen demanding content delivered when they want it, how they want it, and very much as they want it.

This new media audience – and we are talking here of tens of millions of young people around the world – is already using technology, especially the web, to inform, entertain and above all to educate themselves.”

Den super-observante læser vil genkende de tre ord “inform”, “entertain” og “educate” som blev formuleret af BBCs første generaldirektør, John Reith, som den grundlæggende mission for public service medier – i 1927.

Her er linket til talen:

http://www.newscorp.com/news/news_285.html

– Jens Poder

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: